GTA V orginal spelet, eller GTA Online är det samma spel??

Permalänk
Medlem

GTA V orginal spelet, eller GTA Online är det samma spel??

Hej, jag undrar kort här, jag borde veta detta eftersom jag gillar och spelar Grand Theft Auto, (GTA V)mycket? Men just denna fråga undrar jag för det förvirrar mig bara?
.
Frågan är om GTA V och GTA Online är samma sak? Är GTA Online själva orginal spelet av GTA V??

Hur många GB ligger GTA V orginalet på ?
Och hur många GB ligger GTA Online på?

Varför kom GTA Online igentligen? vad är syftet? Varför gjorde dom om GTA V till GTA Online?

Jag har GTA V på Xbox 360 som (skiva)

sen har jag har laddat ner GTA Online till min Xbox Series X??

Min fråga är då om det spelar någon roll om jag spelar GTA V på skivan istället och ladda ner genom skivan och kör GTA V

Eller ska jag spela GTA Online som jag redan har laddat ner?

Vilket blir bäst att spela? Spela GTA V orginal spelet från Xbox Skiva?

Eller spela GTA Online som jag kan ladda ner eller som jag redan har laddat ner från microsoft till min Xbox Series X?

Är det Story Mode i GTA Online som det är på Orginal spelet GTA V eller inte??

Tack för svar. 👍👍

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jerry24:

Hej, jag undrar kort här, jag borde veta detta eftersom jag gillar och spelar Grand Theft Auto, (GTA V)mycket? Men just denna fråga undrar jag för det förvirrar mig bara?
.
Frågan är om GTA V och GTA Online är samma sak? Är GTA Online själva orginal spelet av GTA V??

Hur många GB ligger GTA V orginalet på ?
Och hur många GB ligger GTA Online på?

Varför kom GTA Online igentligen? vad är syftet? Varför gjorde dom om GTA V till GTA Online?

Jag har GTA V på Xbox 360 som (skiva)

sen har jag har laddat ner GTA Online till min Xbox Series X??

Min fråga är då om det spelar någon roll om jag spelar GTA V på skivan istället och ladda ner genom skivan och kör GTA V

Eller ska jag spela GTA Online som jag redan har laddat ner?

Vilket blir bäst att spela? Spela GTA V orginal spelet från Xbox Skiva?

Eller spela GTA Online som jag kan ladda ner eller som jag redan har laddat ner från microsoft till min Xbox Series X?

Är det Story Mode i GTA Online som det är på Orginal spelet GTA V eller inte??

Tack för svar. 👍👍

Det är samma spel, dom har inte gjort om någonting.

Utan endast släppt ett onlineläge som du kommer åt inuti spelet

Permalänk
Medlem

GTA Online är GTA V. Det är bara vad multiplayer-läget kallas. Har alltid varit så, så vitt jag vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Nej det är inte samma spel.
GTA V på Xbox360 är originalspelet från 2013 och kan inte uppgraderas till GTA V Story Mode (2022 års version).
GTA Online är online-delen som släpptes i efterhand.
GTA V Story Mode är den uppdaterade versionen för Xbox Series (kan inte spelas utan även äga GTA Online).

Här kan du se lite vad skillnaden är
https://www.youtube.com/watch?v=m5QHInJShQw

Detta är denna digitala version som du måste köpa om du ska spela story mode.
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/grand-theft-auto-v-xbo...

Vill du ha den på skiva ska du köpa versionen som är märkt "Xbox Series X".
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/grand-theft-aut...

Vill du fortsätta spela gamla 360-spelet går det bra också, men utan några av "next generation"-uppgraderingarna.

Permalänk
Medlem

det är inte samma spel. Som ovan, GTA ONLINE är bara för online spel, ingen story etc.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Vilket spelar du hellst GTA V på Skiva eller GTA V Online ?

Har en liten fråga till om spelet? Vet inte om du vet det ?
Men jag har sett bland annat på Youtube eller dom Streamar på Facebook , , att dom kan i GTA V, typ spela som Polis , Ambulansförare , etc

Hur får dom fram det , i vilket spelläge spelar dom då?

För när jag spelar själv har jag aldrig fått fram att jag kan spela som Polis, och kunna arrestera brottslingar eller spela som Ambulans förare och transporter sjuka eller skadade människor i spelet?
.
Jo jag kan köra Polis bil eller Ambulans bil, i spelet men inget mer än det.

Måste vara någon slags co-op Multi Player Läge dom spelar i GTA V??

Tack för svar. 🙂👍

Permalänk
Medlem

Vilket spelar du hellst GTA V på Skiva eller GTA V Online ?

Har en liten fråga till om spelet? Vet inte om du vet det ?
Men jag har sett bland annat på Youtube eller dom Streamar på Facebook , , att dom kan i GTA V, typ spela som Polis , Ambulansförare , etc

Hur får dom fram det , i vilket spelläge spelar dom då?

För när jag spelar själv har jag aldrig fått fram att jag kan spela som Polis, och kunna arrestera brottslingar eller spela som Ambulans förare och transporter sjuka eller skadade människor i spelet?
.
Jo jag kan köra Polis bil eller Ambulans bil, i spelet men inget mer än det.

Måste vara någon slags co-op Multi Player Läge dom spelar i GTA V??

Tack för svar. 🙂👍

Permalänk
Viking
Skrivet av Jerry24:

Har en liten fråga till om spelet? Vet inte om du vet det ?
Men jag har sett bland annat på Youtube eller dom Streamar på Facebook , , att dom kan i GTA V, typ spela som Polis , Ambulansförare , etc

Hur får dom fram det , i vilket spelläge spelar dom då?

För när jag spelar själv har jag aldrig fått fram att jag kan spela som Polis, och kunna arrestera brottslingar eller spela som Ambulans förare och transporter sjuka eller skadade människor i spelet?
.
Jo jag kan köra Polis bil eller Ambulans bil, i spelet men inget mer än det.

Måste vara någon slags co-op Multi Player Läge dom spelar i GTA V??

Tack för svar. 🙂👍

Rollspel via FiveM

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz